Developersland

Teknoloji ve Yazılım Blogu

  • Yazıtipi boyutunu arttır
  • Varsayılan yazıtipi boyutu
  • Yazıtipi boyutunu azaltır

Risk Oyunu'nda uygun saldırı algoritmasının bulunması

Oyunun geliştirilme aşamasında birçok saldırı algoritması denenmiştir.  Nihayetinde en uygun algoritma bulunarak uygulanmıştır. İlk başta uygulanan algoritmalarda ordular arasındaki savaşlarda ordu sayıları göz ardı edilerek her iki taraf için belli aralıklarda rastgele sayılar üretilerek daha küçük sayıya sahip olan oyuncunun bölgesinden 1 ordu silinmiştir. Rastgele üretilen sayıların eşit olması durumunda her iki taraf da ordu kaybetmez. Ancak bu algoritma gerçek hayattaki durumlarla örtüşmediğinden gerçek hayata daha uygun algoritma arayışına girilmiştir. Gerçek hayatta iki ordu arasında yapılan savaşlarda ordular arasındaki sayı farkı daha fazla orduya sahip olan taraf için avantaj sağlamaktadır. Bu nedenden dolayı yeni geliştirilen algoritmaya sayı üstünlüğünü avantaja çeviren bir eklenti yapılmıştır. Oyuncular için üretilen rastgele sayıların üst aralığı bölgelerde bulunan ordu sayılarına bağlı olarak belirlenmektedir. Üst aralık minimum 20 olarak belirlenmiştir. O bölgede bulunan ordu sayısı 5’e bölünerek elde edilen sayı minimum üst aralık olarak belirlenen 20 sayısına eklenerek elde edilen sayı yeni üst aralık olarak belirlenir. Böylece daha fazla ordu sayısına sahip oyuncunun zayıf oyuncuyu yenme ihtimali arttırılmış olur.


 

Yorum ekle


Güvenlik kodu
Yenile