Developersland

Teknoloji ve Yazılım Blogu

  • Yazıtipi boyutunu arttır
  • Varsayılan yazıtipi boyutu
  • Yazıtipi boyutunu azaltır
C#.Net

Pause a program without locking GUI C#.Net Windows Forms

When your program runs so quick it can't refresh GUI. So controls like picturebox, label, textbox ect. doesnt change.

You may solve this problem by adding this.Refresh(); to the end of your loop.

 

Bellman Ford Algorithm Implementation (C#.Net)

DOWNLOAD SOURCE CODE (58 KB)

Bellman Ford Algoritması node'lar arasındaki en kısa yolu bulmak için kullanılan bir algoritmadır.
Öncelikle gri renkteki kutuda node'larımız arasındaki edgeleri tanımlıyoruz. Daha sonra başlangıç node'unu belirliyoruz (A için 1 örneğin)
Oluşacak yol sol kısımda çizilecektir. Ayrıca bilgiler de açık yeşil renkteki kutucuktan kontrol edilebilecektir.
Program ayrıca çalıştırıldıktan sonra negative cycle kontrolü yaparak bir messageBox vasıtasıyla kullanıcıya bu konuda bildirim yapmaktadır.

 

MİNİ E-CONTENT(CMS) UYGULAMASI

Merhaba arkadaşlar,

Bu makalemizde CMS nedir,ne işe yarar,neleri içerir ve nasıl bir cms uygulaması yapabileceğimiz hakkında bilgi vermeye çalışıcam.Öncelikle yakın zamanda  bütün işletmelere web sitesi zorunluluğu getirilmesi ve her şirketin 2012 ye kadar bir web sitesi sahibi olma teleşına girmesi biz web yazılımcıları için parlak bir dönemin başlangıcı anlamını taşımakla birlikte nedense ben o parlaklığı hala göremedim,kimler yapıyo bu siteleri acep?

 

Breadth First Search Simulator in C#

Breadth First SearchBreadth First Search Algoritmasını görsel olarak tasarladım. Siyah richTextBox' a Graph'ımızla ilgili komşuluk bilgilerini giriyoruz. Burada dikkat edilecek nokta her iki node için de aynı komşulukların belirtilmesidir. Örneğin A nodundan B node'una komşuluk olduğunu belirtiyorsak B nodundan da A noduna komşuluk olduğunu belirtmemiz gerekiyor. Daha sonra RUN tuşuna basarak programın çalışmasını aşama aşama takip ediyoruz. Hiç ziyaret edilmemiş node'lar beyaz, ziyaret edilip de o nodun bütün komşuları keşfedilmemişse gri, bütün komşuları ziyaret edilmişse node siyah renkte gözükür. Program akıllı kullanıcı için tasarlanmıştır.

Download Source Code (48.6 KB)




 

Determine whether the string of numbers graphical or not

graph algorthmI write a program with C# to determine whether string of numbers is graphical or not. There is a textbox where you must enter numbers. Don't forgot to seperate this numbers with commas.Then you can press on run button and see drawing of graph step by step or you can press to show button and see the final graph.



Download Source Code (50.7 KB)

 

C# ile Mail Gönderme

C# programlama dili kullanılarak mail göndermek için .Net kütüphanelerinin kullanılması gerekmektedir. Mail gönderecek mail adresi ve şifresi ile birlikte mail server a ait port ve smtp protokolü ve mail gönderilecek mail adresi kullanılmaktadır.

using System.Net;

using System.Net.Mail;

using System.Net.Mime;

SMTP(Simple Mail Transfer Protocol), giden mail sunucusudur. Bir e-posta göndermek için sunucu ile istemci arasındaki iletişim şeklini belirleyen protokoldür.

 

Futbol Menajerlik Sümulasyonu Projesi

futbol menajerlik simulasyonuC# la ilgili uygulama tecrübemi arttırmak için Futbol menajerlik simülasyonu yapmaya karar vermişdim. Bu projeyi yaparken iyi bir yazılım ortaya çıkarmak için izlenmesi gereken aşamaları izlemeye çalıştım. Tasarım ve analiz aşamasında programımda kullanacağım sınıflara ve metotlara, programın kullanıcı arayüzünün nasıl olması gerektiğine karar verdim. Oyuncu ve takım sınıflarını kullanmam gerektiğine karar verdim. Kullanıcı arayüzünde ise kullanıcıya 4 seçenek sunuluyordu, bunlar yeni oyun, oyuna devam et, oyun kuralları ve hakkımızda seçenekleriydi. Bunlardan sadece ilkini aktif etmişdim diğerleri sonradan eklenebilir. Kullanıcı yeni oyun seçeneğini seçtiğinde karşısına bir forum çıkıyor ve kullanıcının bu forumdaki tüm bilgileri eksiksiz doldurması bekleniyor. İstenen bilgiler ad, soyad, yaş, milliyet ve seçmek istediği takım bilgileriydi. Bu arayüzü tasarlarken textbox ve combobox gibi kontrollerden faydalanmayı öğrendim. Ayrıca kullanıcının kendi esmini de programa yüklemesi mümkün. Kullanıcı bilgileri doldurup kaydet tuşuna bastığında ise karşısına programın ana sayfası çıkıyor. Ana sayfada olaylara göre sürekli değişen haberler kısmı yer alıyor richtextbox kullanılarak tasarlanmıştır. Richtextbox’ın yanında ise picturebox kontrolü kullanılarak gazete resmi koyularak bu kısımda haberlerin yer aldığı mesajı kullanıcıya iletilmeye çalışılmıştır. Ana sayfada yer alan bir diğer öğe devam düğmesidir. Bu düğme kullanıcının her basışında bir sonraki maçın oynanmasını sağlıyor. Ana Sayfanın üst kısmında tabbed panel kontrolü kullanılarak diğer sayfalara geçişler yapma fırsatı sağlanmıştır. Toplam on iki sayfa bulunmaktadır. Bunlar ana sayfa,taktik, antrenman, maç, takvim, lig bilgisi, transfer, bütçe, stadyum, kupa bilgisi, haberler ve hakkımızda sayfalarıdır. Tüm sayfaların sağladığı özelliklerden kısaca bahsetmek istiyorum.

 

Dfa Simulator by Elif Ilgaz

Download Source Code (51.2 KB)

Download Program (17 KB)

Automata dersi projesi için c# diliyle dfa simulatörü yazdım. Automata dersi alanlar bu konuyu bilirler. Yinede kısa bir özet verelim.

Dfa (Deterministic Finite Automata) sınırlı sembol dizisini kabul eden makinedir. Gelen semboller doğrultusunda stateler arasında geçiş yapar. Verilen dizinin bu automata ya uygun olup olmadığını kontrol eder. Örnek  dfa da verilen alfabede bulunan bütün semboller için bir geçiş tanımlı olmalıdır.

 

DFA Simulator

Download Program (37 KB)
Download Source Code (101 KB)

dfa simulatorVisual Studio 2010 da C# diliyle yazılmış Dfa simulatörünü tanıtmak istiyorum bu yazımda. Automata dersinin projesi olan bu Dfa simülatöründe öncelikle aşağıdaki kuralları tanımlamanız gerekmektedir.

-Dfa'nızın kaç stateden oluştuğunu belirtmeniz gerekmektedir number of states kısmında.

-Daha sonra Dfa'nızın start state'nin hangi state olacağını tanımlamanız gerekmektedir.

-Accepted States kısmında ise Dfa'nızın accepted statelerinin listesini tanımlamanız gerekiyor.

-Define Dfa kısmında ise Dfa'nız belirli bir state'deyken input geldiğinde bu inputa göre hangi state'e gideceğini tanımlamanız gerekmektedir. Dfalarda her state her input için belli bir state gitmek zorunda olduğundan buradaki tanımlamalar eksiksiz yapılmalıdır. Bu tanımlamalara örnek olarak: q0,1,q2 gösterilebilir. Bunun anlamı dfa q0 state'indeyken input olarak "0" gelmesi durumunda dfa q2 state'ne geçecektir. Bu şekilde tüm tanımlamalarımızı yapıp bunlar "|" karakteriyle birbirinden ayırıyoruz.